Vallentuna Växtstöd & Dekor
villkor
Vad du behöver veta
På Vallentuna Växtstöd & Dekor vill vi ge våra kunder den absolut bästa shoppingupplevelsen. Nedan hittar du en lista över alla våra villkor. Tveka inte att höra av dig till oss om du inte hittar svar på din fråga!
Köp- och leveransvillkor
Företag
Beställning sker via webbshop (för betalning mot faktura, välj under betalsätt - betala vid leverans- ) , maila eller ring oss på telefon.
Betalning sker mot faktura med 20 dagars förfallodatum från det att vi skickar era varor.
Privatpersoner & företag
Vi kan tillhandahålla leverans med DHL. För prisförslag kontakta oss via mail.
Produkternas leveranstid varierar, varorna produceras som regel efter beställningen är lagd.
Vårt mål är att din leverans ska vara färdig cirka 3 veckor efter lagd order men undantag för högsäsongen mars – september då leveranstiden ibland kan ta 4–6 veckor. Har du bråttom kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.
Väljer du att hämta på vårt lager så kontaktar vi dig för att bestämma tid för upphämtning, du kan självklart kontakta oss.
Vi på Vallentuna Växtstöd & Dekor förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering. Priser som gäller vid beställningstillfället gäller även vid leveranstillfället. Då våra produkter är handgjorda förbehåller vi oss rätten att storlekarna på produkterna kan variera något.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr, dröjsmålsränta om 10.00 % samt inkassokrav. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post eller via Kivra.
Fraktavgifter
Upphämtning hos vårat lager är självklart kostnadsfritt. Försändelser skickas med DHL.
Fraktkostnad för en beställning varierar beroende på storlek/vikt på varan du köpt och visas på din beställningsorder.
Att skicka stora och tunga varor är kostsamt och det kan vara bra för dig som kund att veta att vi inte tar ut några extra avgifter utan enbart fakturerar faktisk leveranskostnad.
Efter att vi har skickat din vara kommer DHL att kontakta dig för att bestämma dag och ungefärlig tid för din leverans. Någon behöver vara på plats för att kvittera leveransen. Leveransen tar vanligtvis 2–5 arbetsdagar. Om du har DHL-Företag, observera att DHL inte aviserar före leverans så det är viktigt att det finns någon på plats för att ta emot varorna (kontorstider). Finns ingen på plats vid leveransförsöket så tar DHL ut en extra avgift vilket vi kommer att fakturera dig i efterhand.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören 0771–345 345 och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut eller ta emot ett skadat paket! Gör du ändå detta så skall skadorna noteras på frakthandlingarna. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Kontakta även oss på info@vaxtdekor.se . Vi ersätter inte ev. kostnader som kan uppstå på grund av försenade leveranser. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, fakturerar vi dig för våra fraktomkostnader. Vi kan även ibland enligt överenskommelse samköra leverans med AJKO, då finns möjlighet för ett separat prisförslag, vänligen kontakta oss om du vill ha detta alternativet, vilket kan ge ett billigare pris. Leveranstiden kan då bli längre.
Ångerrätt/ Reklamation
Vid fel på varan, reklamera senast efter 5 dagar till info@vaxtdekor.se, bifoga bilder och en beskrivning samt ordernummer. Vi följer självklart lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger kan komma att användas för SMS avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Kontakt
Vallentuna Växtstöd & Dekor
Sånglärkevägen 25, 186 47 Vallentuna
Therese Jönsson, 0735–415 627
Org.nr 820124–0069, godkänd för F-skatt
GE DINA VÄXTER DE BÄSTA FÖRUTSÄTTNINGARNA FÖR ATT VÄXA SIG STARKA!